Home > Fotografering > Got nytt år!

Got nytt år!

God Jul i efterskott och få nu ett gott nytt år!

För er som vill fotografera fyrverkerier på nyårsafton rekommenderar jag varmt min guide om mörkerfotografering:

Del 4 – Mörkerfotografering

Må så gott nu och ha ett trevligt 2010 utan ekonomisk kris, influensa och liknande elände :)

/Fredrik

Categories: Fotografering Tags:
  1. December 28th, 2009 at 18:24 | #1

    Härlig bild med både tydliga fyrverkerier och stadsljus! Jag tränar på mörkerfotografering, men tror jag även behöver ett bättre objektiv (känns skönt att skylla på det i alla fall…). Gott slut och Gott nytt!

  2. Fredrik L
    December 28th, 2009 at 22:38 | #2

    God fortsättning Fredrik!

    När jag ser denna bild så vill jag bara fixa till kontrasten och ta bort all brus. Kanske må lite mera färg på fyverkerierna.
    Snälla gör det bilden kommer att bli så mycket bättre.
    Gillar bilden annars. hoppas att bilden var värt att förstöra ett nyår med.

    Till dig Anna. så har inte objektivet alltför mycket att göra med natt fotografering. Visst har det en del betydelse. Men ett stativ är det första du ska köpa. fota med ett lågt iso bara sätt kameran på p så gör den resten. Och sätt den på självutlösaren för då slipper du skakningarna. Lycka till.
    Fredrik är bättre på att förklara detta än vad jag är. Men jag vet att du kommer att lyckas.

  3. Ubbe
    December 31st, 2009 at 17:27 | #3

    Gott Nytt år själv och tack för en kanonblogg!
    Jag håller med Fredrik L om bilden. Jag testade att spara ner bilden och bara mörka ner den lite. Den vinner enormt mycket på det! Såg då även att det är ett panorama. Sett på det sättet och lite mörkare är det ett grymt foto!!

    PS när jag började med mörkerfotografering googlade jag och fann denna blogg och din kanonguide. Mörkerfotografering är så himla skoj. Tack för att du (omedvetet) lärde mig gilla det :) DS

  4. January 4th, 2010 at 19:04 | #4

    Har precis gått över till manuell fotografering och håller på att lära mig ta kort i mörker, tack för de fina beskrivningarna du har på din sida :)